SEO – (Search Engine Optimization – optimalizace pro vyhledávače) Proces úpravy HTML kódu, textového obsahu (obsahu), struktury webu, řízení vnějších faktorů tak, aby vyhovovaly požadavkům algoritmu vyhledávače, za účelem zvýšení pozice stránky ve výsledcích vyhledávání ve vyhledávačích podle konkrétních požadavků uživatelů.
S marketingem jako takovým to nemá nic společného. To samozřejmě velmi ovlivňuje oblíbenost firmy na internetu (ani ne firmy, ale stránky). Čím lépe to SEO specialista udělal, čím výše je web společnosti ve výsledcích vyhledávání, tím více cílová skupina navštěvuje web prostřednictvím vyhledávačů.
SEO je spíše technický problém. Práce zde končí téměř okamžitě, po vytvoření webu (samozřejmě, pokud se změní algoritmy vyhledávače, je nutná nová úprava). Na SEO je lepší myslet již ve fázi tvorby webu.
SMM – (angl. Social Media Marketing – marketing v sociálních sítích) Soubor akcí zaměřených na přilákání návštěvníků na stránky ze sociálních sítí.
Komunikace nyní probíhá především na sociálních sítích, proto je dnes důležité, aby tam vaši potenciální zákazníci našli i vaše služby nebo produkty.