Mýtus 1. TIC a PR
Mnoho majitelů stránek se stále žene za ukazateli TIC a PR v domnění, že zlepšením těchto ukazatelů se jistě dostanou do TOP. Yandex TIC ovlivňuje pouze hodnocení webu v katalogu Yandex a PR panelu nástrojů nebyl aktualizován od roku 2013 a podle oficiálních prohlášení již nebude aktualizován Google. Je tedy zbytečné tyto ukazatele zvyšovat, abychom se dostali do TOP vydání.
Mýtus 2. Faktory chování v Google
Mnozí slyšeli o takzvaných „faktorech chování“, které je třeba na webu zlepšit, aby jej bylo možné propagovat. Mějte tedy na paměti, že tato metrika je zcela duchovním dítětem Yandexu. Pro Google nejsou věci tak jasné.
Právě včera na online konferenci WebPromoExperts SEO Day 2016 Andrey Lipattsev, specialista z oddělení kvality vyhledávání Google, opět potvrdil, že Google nebere v úvahu faktory chování.
I když je tato otázka ve skutečnosti mnohem hlubší, než se zdá, a zaslouží si samostatný článek. Google podle našich pozorování stále bere v úvahu chování, ale trochu jiným způsobem než Yandex.
Řečeno na rovinu: v Yandexu, pokud je stránka na 5. pozici, kliká se na ni častěji (tj. CTR se zvyšuje), pak stoupá i ve výsledcích vyhledávání.
Podle oficiální verze Googlu se obecně dívají na chování uživatelů. Vylepšili jsme algoritmus – podívali jsme se, zda se změnilo chování uživatelů.
Stejně jako každý běžný vlastník webu se dívá na analýzy a metriky a analyzuje, jak uživatelé reagovali na změnu na webu. V Google tak může mít konkrétní stránka vyšší CTR a nižší pozici v Google než ostatní. I když některé experimenty Randa Fishkina tuto verzi vyvracejí.
Mýtus 3. Zaručené výsledky v SEO
Každý druhý majitel stránek hledá záruku dosažení TOP. Ale je téměř nemožné je poskytnout, a to ani pomocí prediktivní analýzy. Protože do procesu jsou zapojeny tři strany – vlastník webu, společnost SEO a vyhledávač. V SEO neexistují a nemohou být záruky na konkrétní výrazy a konkrétní pozice ve vyhledávání.
Možností klamání může být mnoho – SEO firmy slibují, že určité procento požadavků přinesou TOP a následně zobrazí nízkofrekvenční požadavky nebo uvedou ve smlouvě nízké procento výstupu. Slibují provoz – a uměle ho ukončují, pokud nedosáhnou požadovaných čísel.
Jakékoli záruky založené na takových finančních výnosech se ve skutečnosti ukazují jako pochybná schémata.
Nyní je oblíbená i varianta, kdy jsou rizika rozdělena rovným dílem – pokud je možné ji dovést do TOPu, pak se platí dodatečně. Nedávno jsme četli podobnou „mazanou“ smlouvu od jedné SEO firmy, kterou je téměř nemožné vypovědět bez zaplacení „odškodného“, což je dvojnásobek ceny samotné práce. Buďte chytřejší, pečlivě čtěte smlouvy, myslete hlavou.
Jedinou skutečnou zárukou je platba za vykonanou práci s podrobným reportem. Tak pracujeme.
Mýtus 4. Organická propagace je levnější než kontext
Mnozí sní o TOP a myslí si, že bude levnější se tam dostat než provozovat reklamy. Ve skutečnosti je také potřeba neustále bojovat o místo v organických výsledcích vyhledávání a neustále vylepšovat svůj web, investovat do něj peníze tak či onak.
Často je mnohem snazší a levnější točit kontextovou reklamu nebo používat jiné kanály k přilákání návštěvnosti.
Mýtus 5. Značka klíčových slov musí být vyplněna
Klíčová slova jsou již dávno zastaralá a vyplňují je buď ze zvyku, v naději na „možná“, nebo z neznalosti toho, že na vydání nemají vliv a v některých případech mohou i uškodit.
Další informace o značce klíčových slov »
Mýtus 6. Text ve značce <noindex> není čitelný nebo analyzovaný Yandexem
Ve skutečnosti je podstatou tagu <noindex> „neindexovat“, což znamená, že neexistuje žádný zákaz čtení. Řekněme, že jste zavřeli část textu v tagu <noindex>, robot našel úvodní tag, ale aby našel ten uzavírací, musí text dále číst. Text tedy bude analyzován a zohledněn vyhledávacím robotem, ale tento text se nezobrazí ve výsledcích vyhledávání. Totéž platí pro odkazy uzavřené mezi těmito značkami.
Aby se zabránilo přenesení váhy odkazu na adresáta, je spolu s tagem <noindex> často používán atribut nofollow. V tomto případě bude robot stále sledovat odkaz a analyzovat stránku, na kterou odkazuje.
V roce 2009 Google oficiálně oznámil, že již nemá smysl zavírat stránky v nofollow, protože tento atribut již nebude bránit přenosu Page Rank.
Mýtus 7. Čím více odkazů, tím rychleji se web dostane na TOP
Ve skutečnosti tomu tak zdaleka není. Nehoňte se kvantitou, podívejte se na odkazový profil konkurentů v TOP (ahrefs.com, linkpad a další podobné služby, které vám pomohou), vylepšete svůj profil (to neznamená více, znamená to přibližně totéž, ale lepší) . Po Yandexu důrazně nedoporučujeme kupovat odkazy (ani velmi důvěryhodné) na burzách.
Pro informaci: mezi stránkami, které spadaly pod Minusinsk, jsou stránky s pouhými 150 odkazy zakoupenými na burzách v profilu z dobrých stránek.
Mýtus 8. Yandex záměrně navyšuje reklamní aukce
Když byla tato otázka položena přímo Evgeny Lomidze (ředitel technologií pro komerční služby v Yandexu), v odpovědi se pouze zasmál.
Předpoklad má samozřejmě své místo, ale spíše tíhneme k jeho absurditě. I když je nepravděpodobné, že by tento mýtus dokázal nebo vyvrátil.
Pro informaci: Od září 2015 přešel Yandex na takzvaný „upřímný“ aukční systém neboli VCG (aukce Wiki-Clark-Groves). Nyní více než kdy jindy je důležité vědět, kolik si můžete dovolit zaplatit za kliknutí. Protože podle podmínek nové aukce inzerenti navzájem neznají své sazby.
Mýtus 9. ACS se přenáší z místa na místo
„Pokud je můj web propojen s jiným webem, který je pod filtrem ACS, mohou být na můj web uvaleny sankce?“ – dostáváme minimálně jeden dopis denně s podobnou otázkou. AGS není pohlavně přenosná nemoc. Yandex takové odkazy jednoduše nebere v úvahu a neovlivňují propagaci. Ano, když je takových odkazů naprostá většina, je to pro vyhledávače budíček, zvláště pokud jsou tyto odkazy kupovány na burzách (věřte mi, že vyhledávače umí tento odkaz z burzy určit nebo ne moc studna).
Je pozoruhodné, že ne vždy je odkaz z webu, který spadá pod ACS, „špatný“ v chápání Google. Často se protínají, ale přesto mají vyhledávače různá kritéria pro výběr špatných odkazů.
Mýtus 10. Můžete dostat ban za odkazy z děsivých stránek.
„Krása“ webu je relativní pojem a často dobře důvěryhodné weby vypadají, mírně řečeno, nepříliš dobře. Odkaz z takového webu, který se objevil přirozeně, s největší pravděpodobností neuškodí.
A bez ohledu na to, jak přesvědčíme, že nákup odkazů je špatný, stále se budete bát, ale kupujte, ne?) Pokud je tedy odkaz zakoupen na burze, nejprve se podívejte na návštěvnost zdroje, TIC , jedinečnost obsahu, počet komentářů k článkům a další metriky. Každopádně ban (úplné vyřazení z indexu vyhledávače) je potřeba si ještě vysloužit 🙂
Odkazy doporučené Yandexem »
V zásadě platí, že pokud jsou odkazy opravdu špatné a je jich opravdu hodně, je šance, že web spadne pod sankce (například Minusinsk v Yandexu nebo Penguin v Google) a pak bude ve výsledcích vyhledávání snížen – to je samozřejmě nepříjemné, ale rozhodně ne zakázané.
Stává se, že webmaster, vyděšený sankcemi, odmítne odkazy, které fungují, ale pocházejí z „příšerných“ zdrojů pomocí nástroje Link Disavow Tool, a propadne na Googlu. Odstraňování odkazů by mělo být velmi opatrné.
Mýtus 11. Top 10 = prodeje
Proč je o místa ve výsledcích vyhledávání neskutečný boj? Protože si myslí, že se dostanou na TOP, dostanou návštěvníky na stránky a peníze potečou proudem. Ve skutečnosti tomu tak zdaleka není a konverze webu jen zřídka přesáhne 1 %.
To znamená, že s nárůstem návštěvnosti se prodeje mohou mírně zvýšit nebo vůbec.
Mýtus 12. Sociální sítě nemají vliv na SEO
To je pravda jen částečně. Ano, sociální sítě neovlivňují přímo propagaci, ale nepřímo ovlivňují a jak. Tlačítka sdílení ovlivňují chování; sociální sítě umožňují lépe a rychleji indexovat stránky, navíc nepřímo přispívají k získávání přirozených odkazů a cílené návštěvnosti. Ještě nejste na sociálních sítích? Ale marně!
Mýtus 13. Mladé webové stránky se dostávají do karantény.
Filtr „Sandbox“ Google, stejně jako filtr „Young Site“ od Yandexu, je dalším mýtem, který údajně brání novému webu dostat se do TOP, říkají, že sankce jsou uvaleny na dobu 3-6 měsíců.
Tyto filtry jako takové neexistují (oficiálně je nepotvrdí ani jeden vyhledávač), jen mladý web ještě není připraven dostat se v mnoha směrech do TOP. Vyhledávače často nejsou zcela naplněny obsahem, nemají o webu žádné informace – zda lze věřit nebo ne atd. Pracujte proto na svém webu a nebojte se dostat do Sandboxu.
Mýtus 14. Pozice TOP-7 je chladnější než TOP-11
Mnoho experimentů ukazuje opak. Na první výsledek druhé stránky se klikne častěji než na 7. místo na první stránce výsledků vyhledávání. Proto ne každé místo v TOP je stejně užitečné. Více jsme psali v článku o předpovědi návštěvnosti.
Mýtus 15. Jedinečný text zaručuje TOP
Pořadí stránek je ovlivněno mnoha faktory, samotné unikátní texty nestačí.
Text by navíc měl být nejen technicky unikátní, ale také smysluplný.
Není žádným tajemstvím, že na prvních místech vydání najdete stránky s kradeným obsahem. Proto musí být web obecně lepší než konkurence, aby se dostal do TOP.
Místo součtů:
Propagujte svůj web správným způsobem. Podělte se v komentářích o svá tvrzení, která vzbuzují pochybnosti – určitě vám prozradíme, zda je to pravda, nebo jiný mýtus.